fredag 25 oktober 2013

Mina katter

Låt mig presentera Eliot, min allra första katt. Han är en Maincoon, en amerikansk skogskatt. Han fyller snart 11 år. Han är lite vresig mot de andra katterna men det är väl hans sätt att visa att det är han som är The Boss.
Efter ett tag skaffade vi Missellie för vi ville att Eliot skulle få lite sällskap när vi jobbade. Missellie blev tyvärr endast 4 år gammal. Hon ville vara ute på äventyr och en dag kom hon inte hem. Jag hittade henne liggande vid sidan av vägen.
Morris är lite busig och den av katterna som är mest intelligent. Han tycker om att ligga på markisen.
.. och så minstingen Sixten. Han är den som man kan mysa med, som alltid klättrar upp och lägger sig i mitt knä.

Visst är penséer otroliga, dessa planterade jag i april och i dag den 25 oktober blommar de fortfarande.
Ännu en ros har idag slagit ut.
och varför inte en muggmatta med katter

1 kommentar: