tisdag 12 augusti 2014

Clamshells


Tidigare har jag inte tyckt det var så roligt med English paperpiecing för jag tyckte stygnen syntes för mycket, det blev inte snyggt helt enkelt men sen är det så klart en träningssak. Men nu har jag kommit igång mycket tack vare att det finns dessa tunna trådar och nålar och nu syns knappt stygnen så nu tycker jag det är jätteroligt som framför TV:n arbete.


Jag har sytt ett stycke med "musslor" som är 40x40 cm och utav det blev det en kudde. Här får man nytta av sina sparade småbitar.


Idag var jag till veterinären med Sixten för hans årliga vaccination. Det tar ca 5 minuter att köra dit men vilket hallå det var i bilen under denna tid. Han var så rädd det lilla pyret. Han fick lite god mat när vi kom hem och nu sover han som en stock.


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Min mail adress är
    maria_linde@yahoo.se

    Maria med nesse rallyt

    SvaraRadera
  2. Vilket jobb att syallt detta för hand! Jag är ingen älskare av handsömnad men blir lite sugen när jag ser allt fint som sys. Verkar gå en våg av handsömnad genom sverige.
    Grattis till din vinst!
    Kram

    SvaraRadera