måndag 8 december 2014

Kaleidoskop II


Jag har sytt en ny liten quilt med min kaleidoskoplinjal. Nedan ser ni den som jag sytt tidigare. Man kan inte tro att det är samma teknik. Rekommenderar varmt denna linjal, som är väldigt rolig att sy med. Mer info om linjalen hittar ni ute i min vänstra kant.




Min Octopussy blommar. Jag har haft den i många år och den blommar troget om och om igen.
 
 
I måndags åkte jag till Djursjukhuset med Eliot för jag tyckte såret såg otäckt ut men veterinären tyckte inte det var så farligt och idag en vecka senare är det nästan läkt. Eliot har varit jätteduktig och inte rört det. Inte vad jag har sett i alla fall så han slapp ha på sig struten. Nu ska bara pälsen växa till sig.


 
Här är en som inte bryr sig bara han får ligga på rygg och sova..
 
Veckorna går alldeles för fort och nu är det måndag igen och jag länkar till Bambis Visa och berätta.

2 kommentarer:

  1. Din kaledioskopkvilt blev jättefin, kul att se den i lördags. Tänk att det kan bli sådan skillnad fast man använder samma linjal, din tidigare är också väldigt snygg! Bra att såret läker på Eliot! Kram

    SvaraRadera
  2. Kvällen är sen...men jag är så glad du vill vara med och INSPIRERA på Visa och Berätta måndag!!Tack för du länkar Karin!!Bambikram

    SvaraRadera