tisdag 7 april 2015

Quiltweek 1


Jag har en gardinstång uppmonterad på väggen där jag hänger allt som ska quiltas och det börjar bli lite för mycket hängande där så förra måndagen bestämde jag mig för att ta ett tag i högen med oquiltade toppar och bara ägna hela veckan åt quiltning och färdigställande.

Först ut var två tallriksunderlägg som jag har gått loss på med frihandsquiltning. Det var bara avslutningskanten som saknades. Jag hann med att quilta tre löpare varvat med lite trädgårdsarbete och inoljning av trädäck och plank så nu återstår bara att fästa trådar, renskärning och avslutningskant. Jag kommer att presentera dem här under veckan allt eftersom.


 Äntligen fick jag en något så när bra bild på Morris fast han ser lite purken ut eftersom han inte tycker om att bli fotograferad.


Quiltweek i dubbel bemärkelse, om drygt en vecka åker jag och fyra andra quiltglada damer till Paducah, Kenntucky.

1 kommentar:

  1. Oj vad flitig du har varit. Ska bli roligt att se dina färdiga alster.
    Kram

    SvaraRadera