fredag 11 september 2015

Lite fler hexagoner

 
Nu har jag använt min Mini Hex´n more igen och då blev det denna lilla duk. Jag hade några bitar över på ett charmpack så då testade jag lite med den här varianten av hexagoner och trekanter. Vad gäller avslutningskanten så tänkte jag att de lappar som var över skulle jag sy ihop till en lång rad men då blev det ju så illa att sömmarna hamnade i två av hörnen så det blev lite klumpigt. Det kanske är en bra idé att nåla fast först så man undviker detta. Något att tänka på till nästa gång.

 
Det här är egentligen inte alls mina tyger. Ibland vet jag inte varför jag köper dessa charmpacks när det sen visar sig att det bara är ett fåtal bitar som jag gillar. Bitarna med löven och fåglarna är OK men håll med om att de är jättefula. Men smaken är som baken, som man säger.


2 kommentarer:

  1. Jag tycker din duk är fin och man ska ju titta på helheten inte på en enstaka hexagon. Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg löpare, hexagonerna bildar fina stjärnor tillsammans med de vita trianglarna. Jag håller med Catarina C, man ser ju på helheten som är hur snyggt som helst och den blå kanten du valt att sätta runt knyter ihop de så fint. Det blir bara ibland att man själv stirrar sej blind när man syr.

    SvaraRadera