måndag 16 maj 2016

Som droppar på vatten

 
En ny liten löpare där jag använt Mini QCR. Jag tycker själv den blev jätteläcker men så är det också mina favoritfärger. Det är samma block som i löparen jag sydde tidigare och jag har hittat flera andra sätt att vända och vrida på så det blir helt andra mönster. Jättekul.


Jag har frihandsquiltat med stippling och nu börjar jag bli ganska säker på detta.


Idag är det Visa och berätta hos Bambi. Ta en titt där.
 





 
Vi har haft en veckas sommarväder men nu är det åter igen normal temperatur för årstiden. Vi har fått rejält med regn, vilket behövdes. Inte för att jag klagar på sommarvärmen men blomsterprakten försvinner alldeles för snabbt så nu är snart alla lökväxterna ett minne blott och får återhämta sig till nästa vår.
 

6 kommentarer:

  1. Det blev jättefint, både tygval, mönster och quiltning. Jag ser en härlig havsduk med vågor😊

    SvaraRadera
  2. Underbara färger på duken!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin och ser ännu finare ut IRL, kul med en mall som man kan använda på många olika sätt! Och fina bilder från trädgården, i HBG har vi fortfarande inte fått något regn, skulle behövas! Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga färger och härligt mönster. Kanonlyckat.

    SvaraRadera
  5. Din löpare blev såå fin. Härliga färger och så tror jag nästan jag ska köpa den där linjalen ;))
    Ha de!

    SvaraRadera