onsdag 3 augusti 2016

Oriental


Lite som orientaliska lampor tycker jag detta mönster påminner om. Jag har även här använt Mini QCR linjalen. Det finns ingen hejd på hur man kan vända och vrida och hela tiden få nya mönster. Här har jag även lagt till kvadrater.

 
Visst skulle man väl kunna tänka sig en stor quilt av detta mönster, skulle bli väldigt kurvig och fin och spränga in både orange och lila tyger. Jag tror den skulle bli ganska läcker även i svart/vitt. Drömma får man.

 
Till kantbandet har jag använt ett tyg som går från mörkt till ljust och det blir väldigt effektfullt.

 
Frihandsquiltad förstås.



Din lille rackare, du ligger förstås och spanar om du kan upptäcka fler kaniner. På en vecka har han kommit hem med tre stycken.

3 kommentarer:

  1. Vilket läckert mönster och härliga färger i din löpare!
    Vi syns väl på lördag!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Så flott mønster! Så er det så kjekt med alle linjalene du viser oss på bloggen din. Tusen takk!

    SvaraRadera