måndag 27 februari 2017

Sy och skär


 Det finns så många olika sätt att sy ihop remsor och sen skär man. Undrar hur man kommer på alla sätt, många gånger kanske man gör ett misstag och plötsligt så är det ett annat mönster. Det här är mitt andra UFO från högen av tio och det skulle bli en julduk, inte denna julen men förra och jag har glömt för länge sedan hur jag gjorde men det liknar lite av crazy log cabin. Den är ganska lång och bred och täcker nästan hela mitt bord. Här har jag även gått igång riktigt med frihandsquiltning och det blev förvånansvärt bra.



Det tittar fram lite blommor från vårlökar här och där.


... och katterna leker "följa John"
 
Jag länkar idag till Bambi, som idag även lottar ut lite vinster i form av charmpack och candy, häng med vet jag.

3 kommentarer:

  1. Härlig du du har sytt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Snygg duk! Vårlökar det lät härligt i snöovädret bi har här i Jämtland!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En underbar duk du sytt. Gillar huller om buller mönstret. Må så gott!

    SvaraRadera