måndag 29 maj 2017

Sköna maj

 
Tiden bara far iväg och det känns som om jag inte hinner med allt jag vill men tittar jag tillbaka så har det ändå hänt en hel del. I helgen som gick var vi några som träffades och sydde tillsammans och då blev den här kassen klar. Fram- och baksida.

 
Det finns så mycket gratismönster på nätet som jag har sparat och nu har jag provat en del. Det här mönstret heter Dog gone cute.
 

Mina fina katter har båda fyllt år. Sixten fyllde 9 år den 6 maj och Sune fyllde 1 år den 10 maj. Hurra hurra mina små håriga vänner.


Här har jag sytt en kudde Cat block pillow.
 

Raspberry kiss heter detta blocket, som blev till en annan kudde. Provade lite tofsar i hörnen.


Det här blocket heter Colorado quilt block. Jag har endast hittat en bild, inget mönster men det är HST (half square triangles) så det var inte så svårt att lista ut. Det som är svårast är hur stora bitar man ska skära. Jag började med 5" kvadrater men det blev alldeles för stort. Det får jag göra till en löpare. Här har jag använt 4" kvadrater som ursprung.


Det är mycket som spirar i trädgården just nu och jag är speciellt förtjust i alla Aklejor, så skira och vackra.




 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar