onsdag 27 september 2017

Himmel och hav

 
Det är inte ofta jag använder blått men jag lyckades skrapa ihop lite blå tyger till denna duk som jag använt Lil´twister till. Blått och vitt känns ändå som en frisk fläkt från havet som reflekterar himlen.
 

Här har jag använt ett charmpack "True blue" och linjalen QCR Mini. Gratismönster på Sew Kind of Wonderful, Mini Mod Tiles. Mönstret är en väggquilt men jag gjorde en löpare istället.
 


Jag har alltid trott att jag var förtjust i blått, dels för att när vi flyttade in i vårt hus och skulle fixa trädgården så ville jag först ha massor av blåa blommor, blå krukor och en och annan blå fågel. Men så är det inte om jag tittar i mina tyglådor för då är det grönt, grönt och turkos och lite orange som gäller. Tänk vad man kan bedra sig.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar