onsdag 28 april 2021

Symaskinsöverdrag

 

Av en charmpack fick det bli ett symaskinsöverdrag. På sidorna gjorde jag lite kråkmönster av halva hexagoner.




Min andra symaskin fick ett överdrag med hexagoner av lite resttyger. Fram- och baksida.




Köpte en rabarberplanta för några år sedan och jag hade förstås planterat den väldigt dumt för det blev inte mycket av den. Så i höstas fixade vi till en liten odlingslåda och flyttade den. I år ska det säkert bli till en rabarberpaj misstänker jag. Var inne och läste på nätet att man ska plocka bort blomman så fort den dyker upp så det ska jag göra senare idag. Så då ska det bli ännu fler rabarber ifall det slutar frysa på nätterna.


1 kommentar:

  1. Roligt med lite nya överdrag till favoriterna. Hoppas din rabarberplanta kommer att växa, jag planterade en för 10 år sedan men det blev inget utav den, flyttade den men lyckades inte heller då, hoppas du har bättre tur. Önskar dig en fin Valborg och 1 maj! Kram Catarina

    SvaraRadera