söndag 22 juni 2014

Chokladblomma

De senaste åren har jag köpt en Chokladblomma för jag tycker de är så vackra med sin mörk rödbruna färg och så luktar de faktiskt choklad, en av livets små glädjeämnen, påstår en chokladälskare.

En ny liten börs har det också blivit i helgen, men nu tror jag det får vara med börsar på ett tag, fast de är ju ganska roliga att sy.

Mina Krolliljor blommar också nu och jag blir lika glad varje år när de dyker upp.

 Ett skatpar har i år byggt ett bo i ett av våra träd och för lite sen var ungarna flygfärdiga och det var ett himla liv på föräldrarna. De följde efter katterna och "skällde" på dem. Här är Morris med en av skatorna och han försöker nonchalera skatan som trippar runt honom.



3 kommentarer:

  1. Den typen av börs med bygel på som Du har sytt skulle vara kul att pröva på någon gång, tycker jag. Det är än så länge " outforskad mark för mig".

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Så gullig börs som du sytt. Jag väntar på mina byglar från Kina, men då blir det några börsar och som du skriver, de är vanebildande.

    SvaraRadera
  3. Choklad blomma så spännande...kanske lika vanebildande som börsar!!Bambikram

    SvaraRadera