lördag 29 november 2014

Höstutmaning

 
Till Dollan designs utmaning har jag valt min favoritlinjal TriRec och sytt en julduk. Jag har tagit foto både inne och ute men bilderna ger ändå inte rättvisa åt tygerna när det är lite guld insprängt. Bild på linjalerna finns ute i min vänstra sida.
 



Lite passande julkulor att hänga i trollhasseln.
 
Igår ville inte Eliot gå ut. Han sov mest hela dagen och jag tyckte han doftade lite av infektion men kunde inte hitta något förrän idag när han låg och slickade försiktigt på ena axeln och jag såg då att han hade ett jättesår. Tur man är utrustad med smärtstillande och antibiotika sen förra gången han fick stryk av den elake spräcklige. Fast det är ju svårt att veta vad som hänt den här gången. Sixten och Morris går inte heller ut så mycket nu.
 


 

2 kommentarer:

  1. Så vakker juleduk du har sydd på utfordringen. Jeg har også linjalen, men har desverre ikke vært flink å bruke den. :-) Flott julekule også! ...og god bedring til pusekatten! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker din duk ser jättefin ut! Den linjalen har jag inte provat!
    Kram Heléne

    SvaraRadera