lördag 4 april 2015

x Tre


Ibland är det som förgjort. Jag har tidigare sytt en sådan här duk med hjälp av Mini Hex´N More linjalen och den blev perfekt. Jag tänkte att jag skulle sy en till nu till påsk men jag fick inte rätt på det. Efter att ha sprättat tre gånger gav jag upp och lade den till sidan. Jag fick inte linjerna mot mitten att stämma.


Efter ett tag  ville jag prova igen och skar till nya bitar tyg och denna blev än värre varav jag började skära och då passade det inte heller så bra så jag fick lägga till ytterligare en bit. Sju i stället för sex trianglar men då såg det inte klokt ut i mitten. Jag tyckte det var synd på tyget, det är ju ganska gulliga lamm på det så då kom jag på idén att sy en cirkel i mitten så nu ser man inte fadäsen om man inte granskar väldigt noga vill säga.

 
Varför lyckas jag inte med detta? Skam den som ger sig. Jag måste prova igen. Inte heller denna gången blev det bra men lite bättre. Ja ja den får duga till brödkorgen.


3 kommentarer:

  1. De ser i alla fall fina ut dina dukar, men visst är det lite trist när det inte funkar direkt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut, men man kan bli galen när man inte får till det som man vill. Svårt med det där "Close is good enough".
    Kram
    Karin P

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att dina dukar ser fina ut, men visst blir man irriterad när man inte får rätt på det.
    Kram

    SvaraRadera