onsdag 29 juli 2015

Näckrosor

 
När jag ser det hör mönstret så associerar jag till näckrosor. Vet inte om det är färgen för det är definitivt inte formen för en näckros. Hjärnan spelar en lite sprätt ibland men det är väl det som kallas fri fantasi.

 
I alla fall så är det här WIP nr 5 och är sydd med linjalen Lazy Angel. Det är många kul mönster som man kan hitta på med den här linjalen och det här var ju ganska enkelt men dekorativt, tycker jag.


 
Det här är inte heller näckrosor för jag är inte begåvad med någon damm så det får bli höstanemoner och liljor istället. Blommorna tycks inte bekymra sig så mycket om vädret, de blommar på som vanligt och för en gångs skull så får de rikligt med regnvatten.



6 kommentarer:

  1. Jättefin "näckrose"-kvilt! Vad duktigt du är med dina tio WIPar. Snabbt går det också. Häftigt namn förresten WIP. Låter lite roligare än UFO tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jättefin "näckrose"-kvilt! Vad duktigt du är med dina tio WIPar. Snabbt går det också. Häftigt namn förresten WIP. Låter lite roligare än UFO tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Du hinner verkligen med mycket och så fin din "näckros" kvilt blev, bra när man kan använda sina mallar till olika mönster! Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dog, ger intryck av näckrosor snyggt.

    SvaraRadera
  5. Håller med dog, ger intryck av näckrosor snyggt.

    SvaraRadera
  6. Kjempefin quilt du har laget! Flott med rosene på de mørke bakgrunnen. :-)

    SvaraRadera