torsdag 6 augusti 2015

Hexagoner

 
Ännu en liten duk som jag har sytt för hand har blivit klar. Hexagonerna är sydda på applikationspapper, som sitter kvar och sen applicerade på bakgrunden. Runt om har jag sytt på maskin med mönstersömnad. Ingen quiltning för övrigt. Detta är WIP nr 8.

 
Två återstår och dessa är klara så långt att jag bara har kvar att sy ner avslutningskanten för hand. Sen kan jag påbörja något nytt. Jag har köpt ny förvaring till mina tyger så just nu håller jag på med detta och det är inte gjort i brådrasket. Dels som det saknades träpluggar, som inte fanns i lager, utan jag får vänta på dem ett par dagar, grrrr
 
 
Sixten tycker nåldynan är skön att sova på. Jag plockade bort den innan något hann hända.
 
 

1 kommentar:

  1. Jättesöt duk och trevligt med den sydda sömmen runt omkring! Kisse och nåldyna är nog inge bra kombination! Kram

    SvaraRadera