onsdag 30 november 2016

Som genom ett fönster


Ibland får jag lite knasiga associationer men när jag tittar på denna så kan jag se havet ut genom ett kajutafönster, det är väl den livliga fantasin som gör det och att jag tycker det är så roligt att skapa. Dessa tabletter (4 st) sydde jag när jag var på kurs hos Karin Östergaard på Jylland tidigare i våras. För ett tag sen började jag frihandsquilta men usch vad fult det blev så jag sprättade upp allt igen och istället har jag quiltat med raka sömmar och det blev så mycket bättre.


För något år sedan planterade jag humle och i år har det blivit små frukter eller vad man ska kalla det. Det ser ut som små kottar. Friskt gröna.


Sen har det landat en ny fågelart i trädgården. Materialkit från någon mässa i Danmark. Sydda för hand.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar