lördag 25 februari 2017

En salig blandning


Två muggmattor som skulle varit klara till Alla hjärtans dag men vad gör det, dagen kommer tillbaka nästa år.


En handsydd julduk med kites. Sen har jag frihandsquiltat och raksömsquiltat i en salig blandning. Det är lagom stora projekt för träning och träning och träning att quilta. Sune ville också vara med på ett hörn.


Jag trodde våren var på väg ....

 
... men så kom det snö igen. Här är det första UFO:t klart från min hög på tio. En duk sydd med hjälp av QCR linjalen och lite Tula Pink tyger blandat med Moda Grunge.

 
Katterna har lite roligt i snön.
 
 
 En julduk till där jag testat en annan variant med Sidekick linjalen men remsorna blev lite för breda. De utmärker sig för mycket eller så är det färgen som är för stark men det gör inget för jag kan vända den och använda baksidan.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar