måndag 7 augusti 2017

Made in France


Jag har varit i Frankrike på quilt retreat en vecka och lärt mig lite nya tekniker. Vi var fyra glada damer som åkte iväg till Crafty Retreat i Limousin i en liten by som heter Mallety. Vi landade på Limoge flygplats och blev upphämtade av Philippa, en av ägarinnorna till detta fantastiska ställe helt i engelsk regi. På sommarhalvåret bor de och anordnar kurser med olika engelska designers och på vinterhalvåret har de kurser på deras andra boende och retreat i Cornwall, England. Vår lärarinna heter Deborah O´Hare och här ser ni slutresultatet. Alla tyger har jag själv handmålat, en del har jag quiltat med raka sömmar och sen är det mycket frihandsquiltning. En hare i månskenet.

 
Huset vi bodde i var lantligt charmerande med alla moderna bekvämligheter och en omgivning som bara var en lisa för själen. Jag gick runt en del och tog lite foto på några detaljer, som jag kommer att visa ett tag framöver.


Jag kommer att fortsätta min berättelse i mitt nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar