torsdag 11 oktober 2018

Tuta och kör


Jag har samlat på mig lite mini charm pack, "Candy pack" och nu måste det hända något med dessa. Det här fick jag i present, ett Candy plus tillhörande tyger, vilket är trevligt. Pyttesmå röda bilar. Det är inte alltid det finns tyger i samma serie som passar ihop med dessa Candy´s. Sen har jag suttit på Pinterest och hittat en massa bra små projekt att sy av dessa Candy´s. Så efter hand kan ni få se vad jag hittat på.

Ett Candy innehåller 42 bitar så det får mest bli lite mindre projekt. Till de små kvadraterna har jag använt samma tyg som avslutningskanten. En Candy är 2½", därför har jag gjort remsorna 1 1/4", som är hälften av 2½". Har man gott om 2½"-bitar kan man dela dessa till 4 st och ha som mittbitar.



Bild från gobelängväveriet i Frankrike.



1 kommentar:

  1. SÅ fin bordløper du har sydd! Det er så kjekt med Pinterest der vi kan finne ideer, og disse mini charms pakkene. Et spennende bilde du viser fra Frankrike. :-)

    SvaraRadera