måndag 24 juni 2019

Härliga sommar


Sommartid är även lite UFO-tid för mig. Jag har alldeles för mycket ofullständiga projekt liggande men det är ju så roligt att påbörja något nytt. Det är så många mönster och tekniker som jag vill testa och då blir det så. Jag är nog inte ensam om detta fenomen. Efter en djupdykning i UFO-lådan hittade jag denna som jag inte har en aning om vad det skulle bli. Säkerligen bara en test så det fick bli en duk.


Från en Candy blev det en löpare. Av tråkiga tyger blev den ändå riktigt läcker med det turkos bottentyget.


Här är en test med BasiX-linjalen.
 

Ännu ett UFO klart där jag använt Hex´n more.
 

Det blev faktiskt varsin skål med jordgubbar till gubben och mig till midsommar.
 
 

Sixten fick en varböld vid käken och fick åka till veterinären där han blev rakad och omskött. Tur i alla fall att det inte var någon tand som var inflammerad.
 

Sune beundrar min duk.
 
 



1 kommentar:

  1. Visst är det bra när även tyger man inte gillar blir bra, som här! Hoppas Sixten mår bra nu.
    Kram Catarina

    SvaraRadera