lördag 25 januari 2020

Lek med lappar


Här kan man verkligen säga att det var en lek med lappar. Dessa tyger har jag använt tidigare och hade bitar över och långt om länge fick jag ihop det så det ser hyfsat ut. "Bollarna" i hörnen fick jag trolla dit eftersom det vita tog slut. De är rundare i verkligheten, kameran har gjort dem lite avlånga.
Mini QCR - så kul att jobba med.

 
Naturen är fantastisk. Hittade några gamla bilder. Min far var en stor fågelälskare och då helst Australienska parakiter och han hade jättemånga. Här är några av mina favoriter.



Dessa båda är ett par. Det kan man inte tro. Det är Ädelpapegojer och så olika i färg. Hanen är grön medan honan är röd och lila. Så vackra tillsammans.

1 kommentar:

  1. Din quilt är bara sååååå läcker! Vilka härliga fåglar och så vackra färger!
    Kram Catarina

    SvaraRadera