tisdag 19 maj 2015

Memphis


Ett nytt fodral till rullkniven har jag lyckats få klart. Jag håller på lite här och lite där. Så blir det ibland och plötsligt blir allt klart på en gång. Önsketänkande, eller .... Jag vet inte riktigt men det är lite trögt just nu. Det är för många saker som jag vill göra, så då blir det lite kaos.


Eliot myser och putsar sig.

 
Här har han hittat en litet hörn med sol, varmt och gott.

Vår resa till USA fortsatte till Memphis. Vi hittade några quiltbutiker på vägen, som vi var tvungna att besöka bland annat den här, där vi blev fotograferade och inlagda på facebook.

 
Vi bodde på Elvis "Heart break hotel" i två nätter.

 
Lite häftig inredning. Lyfter man på denna lur ringer man och beställer en rosa limousine.


Trevliga fåtöljer i foajén. Elvismusik spelades överallt och i frukostmatsalen visades Elvisfilmer. Det enda som jag kan tycka är att det inte är speciellt trevligt att äta frukost på papptallrikar och pappmuggar, det förtar lite av charmen.


 
 Vi besökte Graceland förstås. Det stod på skyltar lite här och där att man inte fick lägga upp bilder på sociala medier så ni får inte se så mycket, men lite i alla fall.

 
Det var vackert och fridfullt, hästar betade i en hage. En fågel har byggt sitt bo.


Väldigt välskött. Elvis själv och hans närmaste anhöriga vilar på en fin plats.
 


Det fanns naturligtvis massor av souvenirbutiker och här ett trevligt fikaställe. Jag gillar inredningen.

 
På kvällen körde vi ner till Mississippi river. Vi var ju tvungna att gå en liten sväng vid vattnet. Intill låg en turistbyrå och ortens söner Elvis och BB King står statyer.
 

Solen går ner över Mississippi.
 

Full fart på nattlivet på Beale street.
 
 

1 kommentar:

  1. Alltid bra med ett fodral till rullskäraren! Fina bilder från USA har du lagt ut!
    Kram

    SvaraRadera