fredag 8 maj 2015

Nashville


Det var ett tag sedan jag gjorde något inlägg här på bloggen. Jag har varit i USA på en quiltresa och det har varit lite segt att komma igång. Jag köpte mönster och tyg till den här plånboken och den var inte helt lätt att få ihop. Jag har hållit på i flera dagar och läst och läst, sytt och sprättat men nu är den äntligen klar. Ja, förutom knapp förstås. Jag köpte ett jättefint lås som skulle höra till men det borde jag ha satt fast innan jag blev klar så jag får sy dit ett magnetlås istället.



Vi startade vår resa från Köpenhamn och mellanlandade i London och New York för att slutligen hamna i Nashville. Här skulle vi stanna i fyra nätter. På flygplatsen väntade vår hyrbil och vi hann inte mer än slänga av väskorna på hotellet förrän vi var på väg ut igen för att besöka den första quiltbutiken. Stitchers Garden låg i Franklin, ca 3 mil utanför Nashville och var en ganska stor butik och hade över 12.000 tygrullar. Jag tror inte jag sett så mycket tyg på en enda gång och det vara bara too much. Det blev förstås någon bit inköpt och en linjal också.



Damen som ägde butiken hade en häftig registreringsskylt. En sådan skulle man ha.

Nästa butik var The Quilters Square, låg också i Franklin. Otroligt fint och strukturerat. Här blev vi fotograferade och inlagda på Facebook. Jag glömde förstås att ta bilder inne i butiken, jag blev väl så häpen att det var så fint.


Vi var ju lite kulturella också och gick på tur inne i Nashville. Färgglada taxibilar körde runt.



Tog en fika på Hard Rock Café. Kycklingmacka, mumsigt.
 

Om man ville festa till det kunde man hyra en partybil.
 
 
Vildmarksbutik, jag har aldrig sett så mycket utrustning av jakt och fiske.

 
Boots i långa banor. Köpte man ett par så fick man två par gratis.
 

Regnskogscafé. Här var det rytande tigrar, trumpetande elefanter, skrikande gorillor som hoppade runt i träden. Mycket verklighetstroget.

Resan fortsatte sen till Memphis och det får ni veta lite mer om i nästa inlägg.

3 kommentarer:

  1. Men vilken resa du har gjort! Är bara "lite" avis! ;-)) Jag får fortsätta samla på mig tyg så får vi se om jag når upp till det antalet rullar! !
    Väskan är jättefin och tyget är sååå läckert - gissar att även det är ett inköp från USA. Förstår att det är mycket att smälta så här efteråt när man kommer hem men det ser ut som om du har kommit igång bra.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig resa ni gjorde, måste vara underbart att uppleva en sådan utflykt. Din plånbok är både fin och ser praktisk ut och härliga bilder du visar! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken resa, jag är imponerad att ni faktiskt lyckades välja tyger att köpa från detta gigantiska utbud.
    Din plånbok är jättefin och du får väl använda låset till nästa...

    SvaraRadera