måndag 1 juni 2015

I hundgården

 
Ett barntäcke med hundar och katter som en liten Albin ska få.
 
 
Idag var det inte lätt att fotografera i blåsten. Idag den 1 juni ska det väl föreställa sommar. Som jag kommer ihåg när jag var barn så var det många somrar som regnade bort.

 
Jag har sytt fast alla figurerna med langettstygn på maskin.

 

Undrar om det blir några jordgubbar till midsommar. Fantastiskt att de har växt så i en kruka i alla fall.
 
Lite fler bilder från Paducah.
 
 
Den här quilten var helt otrolig. Titta på ramen, det är tyg och quiltad så det ser ut som en gammal ram. Om man tittade från vänster så är det Jackie Kennedy

 
rakt fram så är det Oprah Winfrey

 
och från höger Moder Theresa.
 
Jag roade mig även med att fotografera lite registreringsskyltar. Tycker att de var så fina.
 





Det var ett bra tag sen jag länkade till Bambi för att inspirera till måndagens Visa och berätta.
 

5 kommentarer:

  1. Verkligen en inspiration idag Karin på Visa och Berätta måndag !Tack för din länkning/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Bara så trevligt ditt barntäcke, blir roligt för en liten Albin att få. Bra att du sa att ramarna var kviltade, för det kunde man inte se. Kram

    SvaraRadera
  3. Et herlig barneteppe du har sydd. Lille Albin kommer nok til å like det. Fantastiske bilder av ansiktene, og artige registreringsskilt! :-)
    Så får vi håpe på varmere dager slik at jordbærene kan vokse. Det var ikke noe som minte om sommer i dag, her jeg bor i vest Norge. :-)

    SvaraRadera
  4. Ditt barntäcke är sååå fint!
    Mia

    SvaraRadera