lördag 14 oktober 2017

Man tager vad man haver

 
Mycket restbitar blir det och det är inte mycket jag kastar eller rättare sagt, det beror på vilket humör jag är på, om jag är i rensartagen eller inte. Hex´n more igen, mycket användbar linjal.

 
Här är några remsor som blev över och här kom Sidekick till användning igen.


Massor av svamp håller på att ta över i min trädgård. Jag plockar nästan varje dag. Helt makalöst så snabbt de poppar upp. Vet ej vad det är för svamp och tänker inte ta reda på det heller för jag skulle aldrig våga äta någon svamp som jag plockat.


Sixten njuter av den fina höstsolen och håller ställningarna.
 

En gammal väggbonad som ska restaureras, tur att man inte är i den branschen.

2 kommentarer:

  1. Söta dukar igen, du är verkligen duktigt på att ta hand om rester. Svampen i din trädgård ser ut som Fjällig Bläcksvamp och den är ätlig, vet att jag på 70-talet plockade sådana och tillredde. Här är en länk http://svampguiden.com/art/visa/coprinus_comatus
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Så fine små duker du har laget! Lykke til med utfordringen å reparere den gamle veggbilde. :-)

    SvaraRadera