onsdag 1 november 2017

Smoketown


Nu har lugnet lagt sig. Det har varit en hektisk tid då jag både hunnit med att vara i USA samt planerat, satt upp och tagit ner vår utställning på Öresundsquiltarna.

Jag blev så inspirerad av alla pumpor och halloweensaker i Pennsylvania, Lancaster County så det har blivit en del dukar med halloween motiv. Jag har använt min Sidekick.


Vi bodde i Smoketown och varje morgon tog jag en promenad på ca 50 minuter i villakvarteren runt om. Det är sådan höstglädje överallt, propert och fint, vackra hus, trädgårdar så man kan inte bli annat än glad. Jag njöt i fulla drag.


Ännu en duk med halloween tyger och gjord med Sidekick.
 

Lancaster county är Amish område och vi åkte runt och kikade på när de jobbade ute på fälten med sina hästar, kom körande med sina hästvagnar, barnen som kom åkande på sparkcyklar på väg till skolan. Vi fick se och lära mycket om deras kultur och hur de lever och bor.


Vi besökte menoniternas hjälporganisation och det var nog det som berörde mig mest. Se alla dessa äldre damer och herrar med för den delen, som frivilligt arbetar här. Här ett gäng damer som sitter och handquiltar.




Mitt bidrag till vår Haberdashery Group, inspirerad av pumpor så klart. Mer om utställningen kommer i nästa inlägg.
 

 

 


 




1 kommentar:

  1. Så kjekt å se bilder fra reisen din. Spesielt å være i USA når de har pyntet til Halloween. Flotte halloween inspirerte duker du har sydd. kjempefint bidrag med gresskar/ pumpor som du har laget til utstillingen. :-)

    SvaraRadera