tisdag 19 juni 2018

Cykelväder


När jag var tonåring levde jag i princip på min cykel. Jag cyklade överallt och ingen har väl varit så lycklig som jag när jag på min 10-årsdag fick en lila Monark. Jag lärde mig cykla på grannens stora herrcykel. Jag ställde den mot ett plank och sen klättrade jag upp och stod upp för jag nådde inte upp att sitta. När jag skulle stanna körde jag in i planket igen. Vilka minnen som plötsligt dyker upp för att det är cyklar på tyget.

 
Jag har använt BasiX-linjalen och tygserie från Moda "Mon Ami".


Sune dyker naturligtvis upp och tycker att det är helt OK att putsa sig på min duk.


1 kommentar:

  1. Vi har mange gleder vi som leker med fine stoffer. Glede over alt vi kan skape, glede over vakre farger og fine motiver, og tenk at vi også kan glede oss over minner fra lang tid tilbake når vi ser på motivene. Jeg ser det for meg, en liten jente som lærer å sykler på en voksen sykkel.
    Duken du har sydd er flott, og det tror jeg pusekatten er enig med meg i. Ha en fin dag! :-)

    SvaraRadera