torsdag 20 mars 2014

Gammalt blir nytt

Gråsparvsaktivitet och grodan ligger förnöjt och tittar på.

Städade en låda och hittade de här gamla quiltarna, som är väl använda och tvättade många gånger.

Liten duk som använts i brödkorgen. Detta skulle egentligen bli en brödkorg men jag har använt alldeles för tunn vadd.

Löpare med frukt och grönsaker och nedan tillhörande tabletter.


Jag visade för ett tag sedan min allra första quilt, en påsklöpare i detta mönster. Här har jag gjort en likadan i andra tyger. Handtagen är applicerade för hand och jag valde en tråd ur min samling som passade i färg. När jag sen strök så smälte tråden. Så blir det när man inte tittar efter ordentligt.


Vi var några stycken för några år sedan som träffades och sydde den här löparen i skraps. Kanske inte de snyggaste tygerna men jag gillar mönstret. Mönstret får läggas till i min "att göra" hög, som snart är uppe i enorma höjder.

1 kommentar:

  1. Så trevligt att du visar dina gamla alster. Så långt du har kommit sedan dess

    SvaraRadera