måndag 24 mars 2014

Mini Hex N More

Jag har försökt mig på att sy en löpare helt på egen hand utan mönster. Jag köpte för lite sen en liten linjal som heter Mini Hex N More. Jag har lagt upp en länk på min vänstra sidan bland linjalerna.

Jag hade lite enfärgade tyger över från senaste projektet och har nyttjat dessa till små trekanter.
Nu i efterhand när jag tittar på bilderna, tänker jag, att jag skulle haft en enda färg till avslutningskanten.

Jag har frihandsquiltat i trekanterna och sen kört raka sömmar. Detta är jag ganska nöjd med, tycker själv att det blev fint och hyfsat rakt.



Till och med sniglarna har fått vårkänslor.

Eftersom det är måndag länkar jag till Bambi syr och "Visa och berätta".

4 kommentarer:

  1. Såg denna lilla mall hos Anna men glömde!!!! att köpa en.....
    Jätte läcker tycker jag din löpare blev var glad åt din lukkekant nu är alla remsor borta!!
    Tack Karin för du vill dela med dig och INSPIRERA på Visa och Berätta,måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Snygg löpare! Håller inte med dig. :) Det blev superläckert med olika färger i avslutningskanten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Din löpare blev jätteläcker.

    SvaraRadera
  4. Åh, Din löpare som Du sytt utan mönster tilltalar mig!
    Alla de vackra färgerna på de små trekanterna mot den "stora milda bakgrunden" var så fint, tycker jag. Kviltningen var sedan "pricken över iet"

    Dollandesign

    SvaraRadera