lördag 24 maj 2014

Högsommarvärme

Jag kan inte komma ihåg att vi haft sådan här värme i maj något år. Rododendronen blommar redan och när man sitter i trädgården känns det som om det är i juli månad när det mesta har blommat klart och det börjar se lite skräpigt ut med halvvissna blommor överallt och torrt har det blivit. Tack och lov kom det faktiskt lite regn i natt så man slipper vattna. Vi ska inte klaga, det är skönt med sommar men jag undrar ändå hur det kommer att arta sig, om det kommer att fortsätta så här.

I alla fall så har jag sytt en ny liten väska. Ska egentligen vara till surfplattan men jag tycker det är en jättebra modell, så nu har jag utökat med en ficka på baksidan och jag har satt dit ett knäppe som jag köpte i Birmingham. Tygerna jag använt är ett paket med FQ från Moda. Jag har skarvat en hel del och använt ganska många tyger så att det skulle räcka.



Eliots öra läker fint. De första dagarna rev han upp såret med sin tass men när jag hotade med att sätta på honom en krage så slutade han. I natt var jag uppe en sväng för att släppa ut Morris men han backade i dörren och snart förstod jag vad som var på gång. Den elake spräcklige är på förrådstaket och snart hoppar han ner på terrassen och försvinner runt hörnet ut mot gatan. Eliot är ute och jag går raskt igenom huset för att titta ut genom köksfönstret och ser Eliot sitta på andra sidan vägen och den elake spräcklige har burrat upp sig och är på väg mot Eliot. Jag får på mig morgonrocken och hugger tag i min sprayflaska med vatten och rusar ut. Jag glömde ta på mig skorna. Den elake spräcklige förstår att jag menar allvar och tar betäckning under en bil. Jag backar tillbaka upp på vår uppfart och kallar på Eliot. Efter en stund drar sig Eliot till sidan sakta sakta och sen tar han fart och springer mot mig och vi kommer snabbt innanför dörren. Alla tre katterna är inne och de får lite mat och sen går jag och lägger mig och hoppas på att ingen granne har sett mig.



 
 



4 kommentarer:

  1. Vilka äventyr du och dina katter har mitt i natten. Väskan är väldigt trevlig och tänk så mycket kul man kan ha med en charmpack.

    SvaraRadera
  2. Din väska ser ut att vara en mycket bra modell och snygg blev den också. Så skönt att du fick in dina katter! Kram

    SvaraRadera
  3. Även de här tygerna som Du använt till denna väskan var smakfullt komponerade, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Vesken ble veldig fin. Flott modell som kan brukes til mere enn surfplatte...
    Dine kattehistorier er jätteroliga.... :-)

    SvaraRadera