torsdag 1 maj 2014

Pingviner

1:a maj välkommen
 
Nu är jag klar med min flätade quilt, som jag tidigare visat. Det blev en applikation med pingviner. Tyckte det passade till tygerna, ser lite frostigt ut.

Den här typen av Clematis är ganska tåliga och blommar tidigt. Jag tycker de är läckra.
 


 
Katterna stortrivs naturligtvis i detta väder och ligger gärna och latar sig på gräset. De vill vara i närheten av mig och när jag håller på i trädgården ligger de gärna och tittar på. Om jag ska plantera något vill gärna Sixten vara med och gräva. När jag öppnar en säck med jord och börjar gräva i denna kan det hända att en katt kommer och sätter sig i jordhögen och slår en drill. Då blir det extra gödslat.

5 kommentarer:

  1. Åh, så fin quilten blev! Älskar pingvinerna och flätningen som ligger som grund. Toppenfin! Det märks att vi har ett avlångt land när du visar så fina blombilder redan och här fick vi lite snö igår kväll.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Jättefin applikation. Den passar verkligen bra till bakgrunden! Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar kvilt. I underbara färger. Nu är en fin tid med allt vackert utomhus. Det gäller att njuta, det går så fort förbi.

    SvaraRadera
  4. Så söt din Pingvin-kvilt blev och vilken effekt det blir vid flätningen. Härliga bilder du visar från din trädgård! Kram

    SvaraRadera
  5. Tygerna som Du valt till flättekniken är mycket passade som bakgrund till de söta pingvinerna, tycker jag. De är perfekt i färg och "kyla" till pingvinerna.

    Dollandesign

    SvaraRadera