måndag 15 februari 2016

Dag och natt

 
Den här quilten påbörjade jag för några år sedan. Närmare bestämt när Sidekick linjalen lanserades och jag har gjort den efter ett mönster som heter Day and Night från Jaybird Quilts men frånsett stjärnorna har jag ändrat på originalet för det skulle vara taggiga kanter uppe och nere och det gillade jag inte så jag lade blocken åt sidan när jag inte fick ihop hur jag skulle fylla ut hacken. När sedan Super Sidekick linjalen gjorde sitt inträde så löste sig allting och nu har jag fått tummarna loss och gjort den klar.


Det är inte riktigt mina färger. Vet inte hur jag tänkte när jag påbörjade quilten men Eliot verkar gilla den.
 
Idag länkar jag till Bambis Visa och berätta måndag.

6 kommentarer:

  1. Underbar kvilt i härliga färger.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin quilt du har sytt i ett fint mönster. Håller med dig, den är lite mörk för min smak men stjärnorna är väldigt fina i färgerna.

    SvaraRadera
  3. Flott teppe! Morro når man finner sin egen twist til orginalmønsteret :)

    SvaraRadera
  4. Underbar inspiration delar du med dig idag på Visa och Berätta måndag!! Bambikram och tack för din länkning♥

    SvaraRadera
  5. Kjempefint teppe, og jeg elsker lilla. Så kjekt å bli ferdig med noe som har ligget lenge. :-)

    SvaraRadera