onsdag 17 februari 2016

Pågående projekt


I söndags tog jag mig i kragen och satte igång med att sätta ihop lite småprojekt med vadd och baksida och sedan har jag quiltat, en del vanligt och en del med frihandsquiltning. 11 projekt blev det och nu ska det fästas trådar, renskäras och sys på avslutningskant.


Några påskägg att hänga i påskriset har det också blivit. Hittade mönster i den engelska tidningen "Love patchwork and quilting". Blev lite större än jag trodde så det får väl bli gåsägg istället.


Eliot vill gärna vara med och se vad jag gör.



4 kommentarer:

  1. Ibland måste man bara komma till skott och få lite gjort och du har verkligen varit flitig. För mig är det jättesegt, får inget gjort men snart kommer jag nog igång!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Vad mycket du gjort! Fina ägg du gjort!

    SvaraRadera
  3. Dina "stora ägg" var häftiga, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Så mange fine småquilter du har sydd. Søte påskeegg, og de kan en ha i alle størrelser. :-)

    SvaraRadera