tisdag 31 maj 2016

Äppleskruttar


Nu har jag varit i gång igen med min Mini QCR och denna gång blev det ett lite större projekt. Jag har använt ett charmpack, fast jag fick lägga till några extra bitar. Det finns resurser i gömmorna när man letar. Det är första gången som jag har frihandsquiltat ett så här stort täcke och jag tycker själv att jag har lyckats ganska bra med detta.




När jag höll på med att lägga ut alla blocken så råkade det plötsligt bli ett annat mönster och då sydde jag den här lilla duken.



Jag har skurit upp lite nya tyger till en större duk för att se hur det blir när man sätter ihop lite fler block men först ska jag ge mig i kast med några andra påbörjade projekt för nu börjar det bli ett rent kaos i mitt syrum.





Idag är det den siste maj och det känns som det varit sommar länge och den börjar ju egentligen inte förrän i morgon. Just nu regnar det och det behövs verkligen för det är rejält torrt och alla växter behöver nu en liten uppfriskning.

1 kommentar:

  1. Så vakkert teppe og duk du har laget! Herlig fargevalg, og jeg syns quiltingen er kjempebra! Så har vi en deilig årstid nå med blomster både i hagen og ute i naturen. Fine blomsterbilder du viser. I min hage er akkurat liljekonvallen begynt å blomstre nå. De er søte, og lukter så deilig. :-)

    SvaraRadera