måndag 2 maj 2016

Happiness

 
För ett tag sen var jag på kurs för Jaqueline de Jonge som kom till oss på Öresundsquiltarna från Nederländerna. Jag har valt tyger av Laurel Burch för det skulle vara starka färger. Jag har frihandsquiltat hela quilten och det kändes riktigt bra.



I början på förra veckan var jag på kurs hos Karin Östergaard på Jylland i tre dagar och fick lära en massa nya tekniker. Det var riktigt ruggigt väder med snålblåst, regn, hagel och snö om vartannat så det var skönt att bara sitte inne och sy och sydde gjorde vi från kl 9 på morgonen till 9 på kvällen. Mer om detta får ni veta i något annat inlägg som kommer när något blivit helt klart.

 
Jag sydde några fler väskor från det här mönstret för jag tyckte de var så roliga att göra. Jag provade att göra lite olika varianter och olika storlekar. På någon har jag satt fickor invändigt och på någon har jag satt ficka på baksidan.







Idag är det Visa och berätta hos Bambi och jag länkar dit.

4 kommentarer:

  1. Fantastisk flott quilt du har sydd. Det var fint med alle fargene i det mønsteret. Mange fine vesker har du også laget, og alltid greit med lommer, enten de er inni eller utenpå. :-)

    SvaraRadera
  2. Din Laurel Burch-quilt är verkligen ett konstverk. Helt fantastiskt arbete och underbara tyger.

    SvaraRadera
  3. Wow vilken inspiration och tack även för din medverkan på Visa och Berätta måndag!!Bambi

    SvaraRadera
  4. Så vacker kvilt och dina väskor är så läckra allihopa.

    SvaraRadera