tisdag 21 juni 2016

Grönt är skönt

 
I april var jag på kurs hos Karin Östergaard i Thisted på Jylland. Där sydde jag bland annat denna duk med remsor som skars lite på snedden på fri hand. Karin gör mycket av sina saker i gröna nyanser och visst är det lätt att bli påverkad. Grönt är vackert och det mesta av naturen är grönt och grönt är en av mina favoritfärger, i alla fall när jag tittar på mina tyghögar så ser jag ju vilka färger jag föredrar. Denna duk har jag frihandsquiltat och denna gång var det Pebbles som gällde och det blev riktigt bra tycker jag själv.


I natt kom det lite uppfriskande regn, vilket behövs och för min del får det gärna regna ännu mer. Det är faktiskt ganska mysigt när jag sitter i mitt syrum och hör hur det paddrar på taket.

 
 

1 kommentar:

  1. Jättefina färger i din löpare, men att skära på frihand låter tufft, men det klarade ju du galant! Kram Catarina

    SvaraRadera