måndag 23 december 2013

Dan före doppardagen


Jag köpte den här boken för att kunna nyttja min Lazy Angel linjal. Innehåller 250 block i olika svårighetsgrad och jag har börjat med de enklaste.

 
Sydde klart den här julduken igår och den har jag frihandsquiltat så det står härliga till. Har quiltat med guldtråd, syns tyvärr inte på bilderna. Tygerna har också mycket guld i sig. Det tar ett tag innan man vet vilka trådar man ska använda. Jag hade två olika guldtrådar och den första jag använde höll jag på att bli tokig på och då bytte jag till den andra. Var en Aurifill tråd och sen gick det som tåget.
 
 


 
Idag länkar jag till Bambi syr och hennes visa och berätta.

2 kommentarer:

  1. Jättefin duk! Den boken har nog jag också men har glömt av den! God Jul!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att vara en "användbar" bok som Du köpt. Det är så spännande att börja bläddra i en ny bok, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera