fredag 20 december 2013

Över ån efter vatten

"Att gå över ån efter vatten" betyder egentligen att
 göra något som inte behöver göras.

Jag får ofta frågan: "Vad ska du göra med allting som du syr?" Ja, det kan man väl få fråga men det är inget jag går och funderar över. Det skänker en oerhörd glädje och tillfredsställelse att sy och skapa. Tänk bara när man har kommit igenom t.ex ett väskmönster på engelska, danska eller norska och man lyckats få ett bra resultat dessutom, så nöjd man känner sig. Just nu håller jag på att frihandsquilta en jullöpare. Jag har bara bården kvar sen är den klar. Det är första gången som jag frihandsquiltar överallt. Tidigare har jag bara gjort vissa bitar men redan nu känner jag att det har blivit lyckat utan att det harvar sig på baksidan.

Mitt i alltihop var jag tvungen att göra en liten gran. Här gick ju åt lite rester uppträdda på en grillpinne. Jag funderade en hel natt på vad jag skulle ha som fot och i går for jag till Panduro Hobby och hittade några runda träplattor som jag karvade ur i mitten och klistrade fast grillpinnen. Jag köpte även brun hobbyfärg och målade foten. Blev riktigt bra, fast det syns inte i bild.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar