tisdag 4 mars 2014

Necessärer

 Här kommer några gamla necessärer som jag sytt för några år sedan. Idag har de fått komma ut och lufta sig lite. De tre första var jag på kurs hos Quiltameva och sydde. Norunn har gjort mönstret. De var jätteroliga att sy och fort gick det, så jag hann med att sy alla tre på en kväll.


Här är en annan, som jag också var på kurs hos Quiltameva och sydde efter Namies mönster i japansk vikteknik. Det var lite pussel men den blev jättefin.

.. och här en skrapsnecessär. Jag gillar ju svart/vita tyger så det blir en hel del bitar över och då är det här en kul grej.

mmmm vad gott med lite regnvatten!
 
Jag har inte sett till så många honkatter i vårt område. Ser jag någon så är det vid vissa tider då de söker sig längre bort för att hitta något lämpligt offer som kan bli far till deras ungar. En vinter, jag kommer ihåg att det var väldigt kallt länge, en 10-12 minusgrader, kom det en liten svart honkatt som Sixten blev väldigt förtjust i, för även om det var så kallt så ville han ut hela tiden, så han blev nog lite förälskad fast han är kastrerad, så honom hade den lilla honan inte så mycket glädje utav.
 
Förra sommaren råkade jag titta ut genom fönstret och ser Eliot. Men jag hade ju precis släppt in honom, så jag fick titta en gång till. Nej, det var inte Eliot men väldigt lik och lite mindre och då såg jag att det var en hona. Eliot den rackaren försökte smita undan uppvaktningen och jag har faktiskt inte sett henne igen. Synd, hon var så söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar