onsdag 22 juli 2015

Som fisken i vattnet

 
Jag har inte legat på latsidan om ni tror det. Nej, jag har faktiskt varit ganska flitig i sommar och jag gör som alla andra, skyller på vädret. Ja, ja, lite skämt och lite allvar. Det är quiltningen som hänger efter. Tänk att det ska vara så trögt att komma igång med det. När man väl börjat går det som en dans.

 
Det här fiskstimmet har jag sytt med hjälp av linjalen Lazy Angel. Det är också en linjal med mycket möjligheter. Jag har endast använt batiktyger. Kunde vara kul med lite randiga tyger också, zebratyg kanske. Jag får prova det någon gång. Sen så kan man ju sy lite mindre fiskar också om man vill.

 
Fiskstjärten blir ganska fin. Jag har lagt tyget dubbelt, vikt och rundat till och sytt en söm.


Nu har min stackars Eliot råkat ut för något igen. Började med en rejäl fläskläpp som visade sig vara en varböld. Jag har medicinerat och baddat några dagar så nu börjar det se bättre ut och nu ser jag att det är hål rakt genom läppen. Han har sån otur min Eliot.


1 kommentar:

  1. Vilken läcker löpare! Jättefin!!
    Stackars kisse, hoppas att det blir bra till slut.
    Ha det gott!

    SvaraRadera