lördag 18 november 2017

Kakkalas


Dessa kakor är garanterat kalorifattiga, just mina favoriter. Det är inte många andra kakor som går upp mot dessa, kanelbullar, dammsugare och prinsessbakelser. IKEA har små princessbakelser i frysdisken som är farligt goda. Den gröna fleecen som de är gjorda av kommer just från IKEA. Textilfärgen som jag målat på kanelbullarna kommer från Panduro Hobby, vanlig textilfärg och Pop Up Liner som jag gjort pärlsockret med.


Liten hexagonduk gjord på resttyger passar ju bra till.
 

Vintern börjar krypa in på knutarna ......
 

.. och då är det skönt att sitta inne och sy men det är inte alltid Sixten är så förstående utan vill sätta käppar i hjulet. Hej, här är jag. Jag vill att du ska ägna dig åt mig en stund.


Men till sist blev den quiltad och klar och kan läggas på kaffebordet i jul. Mönster Quiltameva.

1 kommentar:

  1. Perfekta kakor, som man inte blir frestad utav. Din hexagonduk är bara så söt och vilken härlig julduk. Kanske du visar den vid nästa möte? Kram Catarina

    SvaraRadera