onsdag 30 april 2014

Valborg

Fantastiskt väder vi har nu. Annars minns jag att det brukar vara så kallt och blåsigt på Valborgsmässoafton och att jag alltid frös men det berodde nog mer på att jag var för lättklädd. Numera klär jag mig för vädret och inte för årstiden och gå iväg och titta på någon rishög som brinner har också tappat sin tjusning när man eldar kl 19 när det är ljust ute. Jag kan ju tycka att det i så fall är något mysigare om det sker i solnedgången.


En ask som är lagom stor till en paket te.
 
Mina dubbla vitsippor blommar för fullt. De har förökat sig rejält, annars tycker jag att de växter som är förädlade försvinner efter ett tag.

 
Som den här tulpanen. Jag hade 10 lökar från början och nu är det en enda som blommar men visst är den vacker.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar