fredag 24 januari 2014

En liten användbar sak

 
Sådana här små väskor har jag sytt ett antal, hur många vet jag inte, men de är väldigt praktiska. I synnerhet på sommaren när man inte har så mycket fickor att stoppa saker i när man snabbt ska iväg på ett litet ärende. Den är väldigt snabbsydd och variationsrikedomen är stor.

Här har jag använt en kasserad panelgardin i linne och gjort lite applikationer med silke. Vi provade på när Canvas var på besök hos oss på ÖQ. Vi lade ut silket och sprutade på färg och guldflagor och strök sen på detta.
 
Så här såg silket ut.
 
 
och så här blev baksidan. Jag har även en med kattapplikation och den har jag använt väldigt mycket men tyvärr slits det så det går inte att rekommendera sådana applikationer på något som används flitigt.
 
Har även provat att fälla in lite bilder gjorda i paperpiecing.
Fjärilen finns som gratismönster på Patchpieces, se under mina amerikanska länkar. Katten har jag också hittat på nätet men kommer tyvärr inte ihåg var.
 
Här har jag bara fällt in en liten remsa på svart linne.
 

2 kommentarer:

  1. Så flotte vesker du viser dag. Smart med innfeldt PP. :-)

    SvaraRadera
  2. Väskorna är jättefina. Och väldigt praktiska. Jag får väl sy mig fler sådana tror jag.

    SvaraRadera