måndag 19 maj 2014

Flygande gäss

För några år sedan var jag på kurs för att lära mig gjuta krukor och annat som man kan ha i trädgården och då gjorde jag denna. Just den här skulle man blanda torv i för att det skulle se gammalt ut. Jag får ju säga att det är inget för mig. Tungt, dammigt och skitigt. Men det är bra att man provar på så man får sitt lystmäte stillat. Jag gjorde ett fågelbad och en annan liten kruka också.

Hittade denna lilla duk häromdagen när jag letade efter något annat. Det är längesen jag sydde den, en bland de första, så den är inget speciellt men jag gillar tyget på "gässen". Det är så läckert när det ändrar färg så där.


Härom natten var det ett himla liv igen utanför dörren. Jag gick upp och öppnade och utanför står Eliot och den elake spräcklige, uppburrade och gick om varandra och fräste. Efter ett tag började de backa sakta, sakta, som i ultrarapid ifrån varandra och den elake spräcklige smög i väg och Eliot stack kvickt in genom dörren. På morgonen efter märkte jag att Eliot blivit ganska rejält riven på örat och det rann var från såret. Jag har tvättat såret och droppat på ett medel som jag fick i fjor när samma sak hade hänt men det verkar inte hjälpa så jag håller på att ringa till veterinären men det tutar bara upptaget. Han har säkert jätteont för han gnyr så när jag håller på.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med Dig att det var en fin skiftning i tygerna på "gässen" Du sytt på Din löpare.
    Flygande gäss är ju ett ganska tidlöst "block" som dock verkar ha fått ett uppsving nu igen.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder du återigen visa upp Karin!!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Stackars Eliot och vilken elaka katten Måns som stryker omkring.
    Jag hoppas att Eliot snart blir kurerad.
    Visst är det fint med flygande gäss, både i verkligheten och som symönster.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera