lördag 17 maj 2014

Jelly Roll

Just nu tycks ingenting bli klart men jag vill passa på att njuta lite i trädgården och det är ju också lite att göra där för att det ska se något sånär hyfsat ut. Det är skönt att sätta sig ner en stund och filosofera och njuta av all blomsterprakt. Det är så kort tid, det blommar över för fort nu när det är så här varmt.

Jag kan ändå visa en quilt som jag sydde för några år sedan av en jelly roll och grönt bakgrundstyg. Var på kurs hos Veronica och jag kommer ihåg att vi startade med att göra pappmallar av tjock kartong, det var innan det fanns så mycket linjaler. Det är ett rätt läckert mönster. Det var mycket pusslande och och lappar med siffror överallt. Sen har jag quiltat en hel del på den och känner mig nöjd med mitt arbete. Det enda jag inte gillar är den taggiga kanten, hade jag gjort den idag hade jag nog fyllt ut så det blev en rak kant. Ett riktigt sommartäcke.




4 kommentarer:

  1. Väldigt härlig kvilt, som passar i försommargrönskan.
    Njut av din trädgård och ha det riktigt bra

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig groda. Din sommarkvilt passar väl in i naturen i sina fina färger! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar quilt du visar idag håller med att det är en riktig vår/sommarquilt!!BAMBIKRAM

    SvaraRadera
  4. Ett vackert sommartäcke som hänger och vajar i vinden.
    Kan tänka mig att "den taggiga kantavslutningen" krävde lite "merarbete" än en rak kant!

    Dollandesign

    SvaraRadera