söndag 11 maj 2014

Pengapung

Igår satt jag och bläddrade i några gamla Quiltemagasin och hittade mönster på en pengapung. Kom på att jag köpt en klämma i Birmingham och så sydde jag den här. Det gick snabbt. Kul att ibland bryta av med något litet.

När jag sätter mig att sy eller ska skära till något så kommer alltid Sixten och lägger sig mitt i alltihop. Ignorerar jag honom så börjar han bita mig så det är lika bra att ta en stund och klappa om honom lite. Efter ett tag tar jag fram kammen för den tycker han inte är så kul och då brukar han hoppa ner.

 De här limegröna aklejorna är jätteläckra.
 





3 kommentarer:

  1. Riktig söt pung. Og Sixten ser alltid söt ut...... :-)
    Flotte blomsterbilder du tar.

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag blev påmind om den pengapungen, har ju sådana där snäppen liggandes. Så fina blommor du visar idag igen! Kram

    SvaraRadera
  3. ja visst är det kul att sy något som går snabbt mellan varven! Vilka vackra blommor du visar oss.

    SvaraRadera