tisdag 27 maj 2014

Taxar


I senaste numret av den engelska tidningen "Love Patchwork and quilting" finns mönster på dessa fina taxar. De var jätteroliga att sy och jag har fortfarande mera tyg över från FQ-packen. Jag har döpt taxarna till Kurt och Evelina, de är bara för söta. Jag gillar verkligen denna tidning, där finns några fler projekt som jag tänker sy.
 En aprikosfärgad ros, New Dawn, den doftar ljuvligt och blommar länge till skillnad mot den rosa med samma namn, som blommar två dagar och sen skräpar ner otroligt men vacker är den och som sagt doftar ljuvligt.

Liten enkel lila ros. Den skulle bara bli ca 1,5 m hög men nu är den redan över 2 m. Den har sådan härlig färg.

Pionerna är också på g.
 
Lite sent ute men hinner ändå länka till Bambis visa och berätta.

4 kommentarer:

  1. Underbara taxar och så gulliga. Jag håller med dig, Love Patchwork and Quilting är en mycket trevlig tidning.

    SvaraRadera
  2. Sååå söta de blev! Jag gillar också den tidningen - man får mycket rolig inspiration därifrån.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Vilka gulliga taxar, den tidningen ska jag titta efter. Underbara blommor. Jag köpte en pionplanta förra året men det har inte kommit några knoppar på den än så det lär nog inte komma någon det här året! Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är den tidningen INSPIRERANDE!!!Jätte söta är dina taxar Tack Karin för du ville länka idag till Visa och Berätta!!Bambikramar

    SvaraRadera