söndag 17 november 2013

En liten kasse

På senaste månadsmötet med Öresundsquiltarna förevisades hur man syr en necessär på ett smart sätt med skraps. Det såg så roligt ut så då var jag tvungen att påbörja detta projekt med en gång. Fast jag sydde en liten kasse istället med tyger från Loralie bland annat.
 

Beskrivning hur man gör hittar ni på OH Franssons hemsida. Länken ligger under min Amerikanska länkar.
Bild tagen i Borgholms slottsruin. Det är märkligt hur starka vissa växter är, som den här, som bara växer mitt i en mur, medan andra blommar jättefint ett år men är som bortblåsta nästa.


Som de här irisarna t.ex. Jag har jättemånga olika men inte en enda blommade i år. Stod bara några ynkliga blad. Då funderar man på vad som händer. Det enda som jag kan komma på är att jag lagt ut kogödsel, de kanske inte tålde detta.
Blå bergsvallmo är bara så vackra men det är lönlöst. De blommar en gång och man ser inte ens något blad nästa år. Tur är ju att jag förevigat dem på bild.
 Krollilja har jag också försökt med i många år men så i fjor fanns de plötsligt där.

Men lite märkligt är det, för i år dök de här upp på samma ställe men de ser inte riktigt lika ut som året innan.



 

1 kommentar:

  1. Underbara tyger från Loralie!
    Och kassen Du sydde är läcker, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera