onsdag 13 november 2013

X-Block

Det här var den första X-block quilten jag sydde. Sydd i batiktyger. Man syr ihop olika rutor och sen skär man. Jag tänkte att jag skulle vara effektiv så jag sydde ihop alla blocken först och sen började jag skära. När jag hade skurit si så där tio block insåg jag att jag vänt de olika tygbitarna fel, det var inte så färgmässigt som jag hade tänkt så då var jag färdig att bara knyckla ihop allting i runda arkivet men kom snart till insikt att det kanske inte var så dumt ändå. Som tur var hade jag sytt alla blocken på samma sätt. Så kontentan utav detta, det blev bra ändå. Förhasta dig icke.
 



 

Solnedgång i Agadir

 

2 kommentarer:

  1. Underbara tyger som Du använt i Din X-blocksquilt, tycker jag.
    Din kviltning är också fin!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du inte kastade den, den blev ju jättefin! Jag gillar Xblocks men har bara sytt Mo´s basket varianten.

    SvaraRadera